Restless sleep

Restless sleep

Restless sleep Restless sleep

Aku bukannya kuat tidur. Malangnya aku ada penyakit susah nak tidur. Aku mengalami keadaan ini sejak di bangku sekolah lagi. Ramai yang tidak faham. Rata-rata orang ingat aku kuat tidur. Sebenarnya cuma seorang dua yang tahu, aku sukar tidur.

Adakala hari berganti hari, berganti minggu dan akhirnya bulan. Aku cuma tidur 3-4 jam maksima. Atau jika aku berjaya tidur lebih awal, aku akan terjaga-jaga sehingga 3-4 kali semalam. Jika anda ada anak kecil yang selalu terjaga malam, mesti merasai kesengsaraan ini. Maka begitulah aku sebenarnya. Jika berada di tempat baru, lagi sukarlah aku tidur. Berubah katil sahaja, mulalah aku tidak akan lena. Kadangkala hampir subuh sahaja, barulah aku terlelap. Seksanya Allah SWT sahaja yang tahu. Penatnya otak juga badan.

Bila aku sudah betul-betul sangat penat, maka barulah weekend, aku akan terlelap sendiri di siang hari. Tidur siang aku lebih lena dari tidur malam. Di kala banyak assignment dan…

View original post 122 more words

Tinggalkan Jawapan

